Zobacz też nasz nowy portal o depresji: Depresja1.pl - Link -> Depresja
WestLd - Pozycjonowanie Reklama: Studia - Psychoterapia | Warsztaty psychologiczne | Psycholog Bydgoszcz | Psychologia

Stres nieodłączny towarzysz depresji

Depresja | Modele depresji | Stres | Poezja | Opowiadanie | Skala Becka


Egon Schiele Współczesne życie w biegu generuje tylko niepotrzebny stres, który w łatwy sposób zaburza pracę układu nerwowego, narażając nas na różne nieprzyjemne dolegliwości z jego strony, jak niepokój, ciągłą drażliwość czy nerwowość. Dlatego też można śmiało stwierdzić, że staje się on jednym z czynników sprawczych, odpowiadających za powstawanie stanów depresyjnych, zwłaszcza gdy trwa przez bardzo długi czas. W jaki sposób powstaje stres i czy istnieje skuteczny sposób, aby go całkowicie wyeliminować z codzienności?

Powszechne generatory stresu


Człowiek XXI wieku jest przeważnie osobą, która zostaje obarczona nadmiarem obowiązków, nierzadko przewyższającą jej naturalne siły. Oprócz podstawowych zadań takich jak chodzenie do szkoły lub stała praca, coraz częściej podejmujemy się dodatkowych zajęć, które mają na celu poszerzać nabytą przez nas wiedzę i uczyć nowych umiejętności bądź rozwijać nasze zainteresowania. Zmuszają nas do tego głównie oczekiwania otoczenia, w jakim się znajdujemy. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że niektóre formy aktywności nie sprawiają nam przyjemności, ale zajmujemy się czymś, bo jest po prostu zgodne z duchem czasu. Do nawału obowiązków dochodzi zmęczenie i brak czasu na solidny odpoczynek oraz zjedzenie pożywnego posiłku, którym pokrzepimy nadwątlone siły. Co więcej, obawa przed niepowodzeniem bądź nie sprawdzeniem się w danej dziedzinie wytwarza dodatkowy stres.

Jak walczyć ze stresem?


Z pewnością nie istnieje na tym świecie żadna osoba, której obcy byłby stres. Chociaż dawniej to zjawisko również występowało, ponieważ jego generowanie się w organizmie odpowiada na „ataki” dochodzące z zewnętrznego świata. Ze stresem radzić sobie można na dwa podstawowe sposoby: ucieczką i nie przyznawaniem się do problemu bądź aktywną walką, która ma na celu pokonanie go. Fundamentalnym pytaniem jest próba odpowiedzi na to, jak leczyć stres?. W łagodnych przypadkach można obyć się bez stosowania lekarstw uspokajających. Świetnie poradzą sobie ze stresem techniki relaksacyjne oraz ziołowe herbatki o właściwościach wyciszających typu melisa. Dobrze jest także skomponować zdrową dietę bogatą w produkty zawierające cenny biopierwiastek w postaci magnezu, który odpowiada za prawidłową pracę układu nerwowego. I przede wszystkim postarajmy się ograniczyć sytuacje stresowe w codziennym życiu i każdego dnia znaleźć odrobinę czasu, żeby pomyśleć o sobie oraz zrobić coś tylko dla siebie i własnej przyjemności. Warto zrobić wszystko, aby stres nie stał się ucieczką do depresji.